ظروف نقره را چگونه تمیز کنیم؟
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

با استفاده از چند ماده خانگی ، درخشش را به قطعات نقره خود بازگردانی کنید. برای بهترین روش برای تمیز کردن ، صیقل دادن و مراقبت از نقره نکات آسان ما را دنبال کنید.

نقره برای ایجاد قطعات زیبا و با کیفیت وراثت مانند گلدان ها ، سرویس دهی به پلاتر ، کارد و چنگال و شمعدان استفاده می شود. این لوازم جانبی فلزی زیبا به تنظیمات میز و قفسه های صفحه نمایش لمسی می بخشد ، اما با گذشت زمان ، قرار گرفتن در معرض نور و هوا می تواند ظاهر براق را لکه دار یا لکه دار کند. از آنجا که قرار است این قطعات نمایش داده یا استفاده شوند ، وسایل نقره به طور دوره ای نیاز به اندک نگهداری دارند. خوشبختانه تمیز کردن نقره لازم نیست خسته کننده باشد. با استفاده از چند ماده شیرین کاری ، مانند نمک و جوش شیرین ، می توانید کار ساده ای در از بین بردن لکه دار کردن وسایل نقره ای داشته باشید. از نکات آسان ما در مورد چگونگی تمیز کردن نقره استفاده کنید (بعلاوه مراحل چگونگی صیقل دادن نقره و جلوگیری از لکه دار شدن) تا دوباره لوازم جانبی خود را درخشان کنید.

تابلو نقره

چگونه می توان از نقره مراقبت کرد

 

برای مراقبت روزمره ، شستشوی سریع در آب صابون می تواند روشی مناسب برای براق شدن نقره باشد. چند قطره صابون ظرفشویی ملایم را در آب گرم مخلوط کرده و قطعات نقره را به آرامی بشویید. با یک پارچه نرم بشویید و خشک کنید. در بین تمیز کردن ، نقره را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا از لکه شدن بیش از حد جلوگیری شود.

چگونه نقره را به طور طبیعی تمیز کنیم

 

تمیز کردن نقره لکه دار (حتی قطعات به شدت لکه دار) را می توان با یک راه حل خانگی ساده به دست آورد ، و به احتمال زیاد شما تمام مواد مورد نیاز خود را از قبل تهیه کرده اید. تمیز کردن نقره با ترکیبی از فویل آلومینیومی ، جوش شیرین و نمک ، این ترفند را برای هر دو بخش کوچک و بزرگ نقره به همراه دارد. این تکنیک های آسان را برای تمیز کردن نقره لکه دار و تماشای شستشو آهک قبل از چشمان خود امتحان کنید.

آنچه شما نیاز دارید

 

    آب جوش

    کاغذ آلومینیوم

    قابلمه یا قابلمه

    جوش شیرین

    نمک کوثر

    پارچه نرم

 

نحوه تمیز کردن وسایل نقره کوچک:

 

    یک گلدان یا قابلمه برشته را با فویل آلومینیومی خط کنید. مطمئن شوید که فویل تمام سطح را بپوشاند.

    ماهیتابه را با آب جوش پر کنید.

    1/4 فنجان جوش شیرین و 2 قاشق غذاخوری نمک کوثر را به آب اضافه کرده و هم بزنید. حباب ها را باید ببینید.

    قطعات نقره را در محلول قرار دهید و به آرامی مخلوط کنید تا قطعات به یکدیگر یا طرفین قابلمه نچسبانند.

    بگذارید تا 5 دقیقه بماند.

    پس از خنک شدن ، با یک پارچه نرم کاملاً برداشته و خشک کنید.

 

نحوه تمیز کردن وسایل نقره بزرگ:

 

از سینک ظرفی خود به عنوان یک ظرف برای تمیز کردن وسایل نقره بزرگتر مانند سینی های حجیم ، شمعدانها و وعده های غذایی استفاده کنید.

 

    سینک خود را با فویل خط کنید. دوباره مطمئن شوید که کل سطح ، از جمله لبه ها را می پوشانید.

    آب جوش را داخل سینک بریزید. از آب کافی استفاده کنید تا قطعات شما کاملاً غوطه ور شوند.

    1 فنجان جوش شیرین و 1 فنجان نمک را به آب اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید. حباب ها شکل می گیرند.

    قطعات نقره را در محلول قرار دهید.

    اجازه دهید قطعات تا 30 دقیقه خیس شوند.

    وسایل را هنگام خنک شدن از بین ببرید و آنها را با یک پارچه نرم خشک کنید.

قطعات نقره شما اکنون باید براق و عاری از لکه باشد. همه آنها با افتخار از آن استفاده می کنند یا از آنها نمایش می دهند ، و هرگز از شما تعجب نمی کند که چگونه دوباره نقره را تمیز کنید!

چگونه نقره را با سرکه تمیز کنیم

 

برای جلا دادن نقره ای قوی تر ، قدرت تمیز کردن سرکه را نیز در آن وارد کنید. این روش به خصوص برای تمیز کردن ظروف نقره ای مناسب عمل می کند. بعد از اینکه تابه یا سینک خود را با فویل بکشید ، 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 قاشق غذاخوری نمک کوثر را به ظرف آلومینیومی اضافه کنید. 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر را درون ظرف بریزید و مخلوط شروع به حباب می کند. 1 تا 2 فنجان آب جوش اضافه کنید (به مقدار کافی مایع نیاز دارید تا قطعات نقره خود را به طور کامل فرو بریزید). قطعات را داخل یک ظرف در ظرف قرار دهید. قطعات ضخیم شده را به مدت 30 ثانیه یا حداکثر 3 دقیقه برای قطعات سنگین تر خیس کنید. وسایل را با استفاده از انبر ، خشک و گاوزبان جدا کنید.

 

نکات و ترفندهای بیشتری برای تمیز کردن نقره

 

داروهای خانگی زیادی برای تمیز کردن نقره وجود دارد. مانند هر روش تمیز کردن جدید ، ابتدا باید قبل از غواصی ، این تکنیک ها را روی یک نقطه ناچیز آزمایش کنید.

نقره لهستانی با سس گوجه فرنگی

 

برای براق شدن بیشتر ، سعی کنید نقره را با سس تمیز کنید. این چاشنی می تواند به عنوان خمیر برای صیقل دادن فلزات لکه دار از جمله برنج و نقره استفاده شود.

لکه های آب را از نقره با آب لیمو جدا کنید

 

لیمو یک نیروگاه تمیز کننده است و در نقره نیز قابل استفاده است. با فرو بردن یک پارچه میکرو فیبر در کمی آب لیمو غلیظ ، لکه های آب را از وسایل نقره ای جدا کرده و صاف کنید. هنگام ذخیره سازی ، نقره را در جای خشک و خنک نگه دارید و به بعضی از قسمت های ظریف فضای کافی بدهید تا آنها مستعد ابتلا به یکدیگر نباشند.

با خمیردندان Shine to نقره را بازیابی کنید

 

تمیز کردن نقره با خمیر دندان می تواند نتایج درخشان به همراه آورد. خمیردندان را با کمی آب حل کنید ، نقره را با یک پارچه نرم صاف کنید و بشویید. از خمیر دندان روی وسایل نقره ای استفاده نکنید ، زیرا می تواند باعث خراب شدن انتهای آن شود.

تمیز کردن وسایل نقره اندود و نقره ای عتیقه

 

دانستن نحوه تمیز کردن وسایل نقره اندود مانند گردنبندهای نقره ای ، حلقه ها و سایر جواهرات می تواند کمی مشکل باشد. از آنجا که این قطعات فقط از سطح نقره ای روی سطح فلز دیگر روکش شده اند ، تمیز کردن شدید و یا شیر دادن به مواد در محلول مایع به همراه ساییدگی منظم می تواند باعث پوسته پوسته شدن شود. قبل از اقدام به تمیز کردن عمیق ، روش ها را در یک نقطه ناخوشایند آزمایش کنید. و اگر جواهرات نقره ای شما سنگ های قیمتی یا زیبایی های دیگر دارد ، به راحتی از چند قطره صابون ملایم یا حتی شامپوی کودک مخلوط شده در آب استفاده کنید تا قبل از ذخیره کردن از بین برود. از سواب پنبه ای یا یک برس برس نرم برای وارد شدن به گره ها و لاله ها استفاده کنید. اگر از برس استفاده می کنید ، از یک دست سبک استفاده کنید تا ناخواسته سطح آن را خراشیده نکنید.

 

برای نقره های عتیقه یا قطعات با ارزش بالا (چه دلار واقعی و چه احساساتی) ، ممکن است قبل از تمیز کردن نقره با یک فروشنده عتیقه فروشی ، جواهرات فروشی یا شرکت ترمیم حرفه ای مشورت کنید. یک حرفه ای می تواند به شما نشانگرهایی خاص برای قطعه شما ببخشد و در مورد چگونگی تمیز کردن نقره به بهترین وجه توصیه کند.

 

چگونه به نقره لهستانی

 

در حالی که روش های تمیز کردن نقره طبیعی ذکر شده در بالا به بازگرداندن درخشش کمک می کند ، شما همچنین می توانید بسیاری از محصولات تجاری نقره ای تجاری نقره ای را بصورت آنلاین و فروشگاه ها بیابید. حتماً تمیز کننده ای را انتخاب کنید که به طور خاص برای تمیز کردن وسایل نقره استرلینگ یا روکش نقره استفاده شود. برخی برای کاربردهای خاص تدوین شده اند ، برخی دیگر دارای اهداف کلی تر هستند. همیشه دستورالعمل ها را قبل از استفاده از محصولات لهستانی نقره بخوانید و تمام دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید.

 

دانستن چگونگی تمیز کردن نقره های استریل ، عتیقه های نقره و جواهرات نقره چیزی نیست که ساعت ها طول بکشد. مراقبت روزمره ، مراقبت های پیشگیرانه ، یک روش تمیز کردن ساده نقره ، و کمی صیقل دادن به شما کمک می کند تا قطعات نقره خود را برای سالها درخشان کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 616
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: